Hypervisor چیست ؟
نوشته شده توسط : ساحل

نرم افزار و سیستم عامل های زیادی برای طریق مجازی سازی وجود دارند. به این سیستم عامل ها و نرم افزار ها که کار مجازی سازی را سپریدن می دهد ، Hypervisor می گویند که کارش مدیریت و اجرای ماشین های مجازی میباشد. به Hypervisor “ناظر ماشین مجازی” یا Virtual Machine Monitor و به اختصار VMM نیز می گویند.

در اصطلاح hypervisor یک گونه سرپرست است. البته می تاب Hypervisor را یک نوع هسته یا Kernel نیز بشناسیم.

 

هایپروایزر نوع دوم یا وابسته Hosted

 

 

 

انواع Hypervisor ها :

الفـ ) گونه ۱ – Native یا Bare-metal : در این نوع ، Hypervisor به طور مستقیم روی سخت افزار نصب میشود و از پایه کنترل سیستم را به دست میگیرد و ماشین های مجازی را اجرا و مدیریت می کند. Hypervisor های ذیل مثال های معروفی از این گونه میباشند.

Microsoft Hyper-V

VMware ESX/ESXi

Oracle VM Server

Linux KVM

Citrix Xen Server

 

 

بــ ) نوع ۲ – Hosted Hypervisor : در این گونه ، Hypervisor به عنوان نرم افزار روی یک سیستم عامل ویژه مشابه Windows یا Linux نصب میشود. در واقع Hypervisor منوط به سایر سیستم عامل می شود. نرم انگیزه ها های زیر نمونه هایی از این نوع Hypervisor میباشند.

VMware Workstation

Microsoft Virtual PC

Oracle Virtual Box

 

 

 

لازم به بیان است که شرکت‌های مختلفی در این حوضه فعالیت دارند و با ارائه راهکارهای مجازی سازی، انواع نرم‌افزارهای کاربردی و… بازار رقابتی این حوضه را رهبری می‌کنند که در زیر به چندی از سرشناس‌ترین آنها اشاره شده است:

 

VMware

KVM

CITRIX

Microsoft

Red hat

CISCO

 

 

تفاوت بین Type 1 and Type 2 Hypervisor

 

تفاوت اصلی بین Type 1 و Type 2 در این است که در نوع اول یا همان Type 1 ،هایپروایزر آشکارا بر روی مشکل انگیزه ها هاست اجرا می شود و در حالی است که در نوع دوم یا همان Type 2،هایپروایزر بر روی یک سیستم عامل به واسطه نرم اسباب مربوطه اجرا می شود.

 

اجرای برنامه ها در سیستم های مجزای فیزیکی باعث کاستن منابع می شود که مجازی سازی برای حل این مشکل راهکاری را فراهم نموده است.در واقعیت مجازی سازی فرآیند ساخت سرور بر روی هاست، شبکه یا استوریج می باشد.همچنین منابع را بین محیط اجرایی بخش می نماید.

 

هایپروایزر نوع ۱ یکراست بر روی دشوار افزار به جهت مهار سخت اسباب و مدیریت سیستم عامل های Guest نصب می شود در حالی که هایپروایزر نوع ۲ بر روی یک سیستم عامل سایر به عنوان یک برنامه نصب می شود.

 

هایپروایزر گونه ۱ را native or Bare Metal Hypervisor در حالی که هایپروایزر گونه ۲ را Host OS Hypervisor می نامند.





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: